Friday, August 20, 2010

Mengenang kamu.....

Alhamdulillah.....
Entri ke 4 ku. Dah masuk puasa yang ke 11. Setiap kali aku pergi beli barang kat kedai, dah start dah orang pasang lagu raya. Kat Giant lagi ganas! Pasang lagu raya yang kaw kaw punya. Sampai menitis air mata aku ni memilih maggie sambil mendengar lagu Aisyah, "PULANGLAH". huhu...nasib baik pergi seorang. Kalau aku menitiskan air mata kat depan kawan-kawan aku, memang habislah. Riuhlah satu kelas nanti dengan cerita yang mengatakan budak yang selama ni lagak kuat dan cekal di dalam kelas boleh nangis dalam Giant. huhu...malu weyh!
Okey. Dalam entri ni sebenarnya aku nak cerita pasal family tersayang aku kat kampung. Actually, bukan kampung sangat lah. Tapi memandangkan aku duk jauh dari family, biarlah rumah aku yang tak berada dalam kampung sangat tu aku gelarkan kampung jugak (^_^). (rasa cool pulak taip smile macam ni!)

First, aku nak cerita pasal Ayah aku. Tuan Ayah adalah seorang yang sangat tegas! Rumah aku penuh disiplin memandangkan beliau pernah berkhidmat sebagai askar suatu masa dahulu (cuma sementara). Tuan Ayah sangat mementingkan pelajaran anak-anak. Well, memandangkan aku anak sulung, akulah orang pertama yang diberi amaran jika gagal dalam peperiksaan. Tuan Ayah cakap, "buat apa dapat nombor 1 dalam kelas tapi gagal?".. Walaupun Tuan Ayah seorang yang garang namun beliau tak pernah pukul anak-anak beliau yang nakal-nakal ni. Cukuplah sekadar kata-kata beliau yang sangat menusuk hati dan merobek jantung itu, kami semua akan menangis teresak-esak. huhu...saya sayang Ayah saya!

Second, aku nak cerita pasal Puan Emak. Puan Emak seorang yang sangat contra ngan Tuan Ayah. Puan Emak sangat lembut. Tuan Ayah dan Puan Emak ni memang 'match made in heaven' lah. Ramai-ramai orang kat dunia ni, Puan Emak adalah orang yang paling pandai masak! Laksa yang Puan Emak masak sangat-sangat wow...hehe. Aku rasa semua anak akan cakap macam ni jugak kan? Puan Emak sangat memahami aku. Aku selalu cerita masalah peribadi aku ngan Puan Emak. Banyak benda yang aku tak leh cerita ngan kawan-kawan aku, tapi aku dapat cerita ngan Puan Emak. Contohnya, pasal budak lelaki yang suka ngan aku. hehe..aku tak leh cerita ngan kawan-kawan aku. Nanti diorang sebar pulak ngan semua orang. Tapi ngan Puan Emak tak pa. Sebab Puan Emak tak kenal pun budak lelaki tu! haha..last sekali, saya sayang Emak saya!

Hmm..jari-jemari aku pun dah lenguh ni. Aku nak cerita pasal adik-adik aku dalam entri lain pulak lah! Kejap lagi, ada discussion pulak ngan group members. Nak gi siap dulu! ^_^

No comments:

Post a Comment