Thursday, November 4, 2010

My Love

My love?? Yeah...it is now the time to tell about the love of my life! hehe...:D
First time jumpa dia memanglah aku tak berkenan..
Aku sampai nangis-nangis lagi sebab tak mahu datang jumpa dia..
Allah saja lah yang tahu betapa aku sangat down time tu sebab ayah aku paksa jugak aku pergi jumpa dia..
Time tu aku belum kenal dia lagi..
Memanglah..Tak kenal maka tak cinta lah orang cakap kan..

Tapi dia cool je...
Walaupun aku dah berulang-ulang kali cakap yang aku tak suka dia, tapi dia diam je..baik kan?
Ada satu hari tu, benci punya pasal aku rasa macam nak letak racun je dalam makanan dia..
Nasib baiklah otak aku ni masih waras..kalau tidak...huh!

Tapi, entah kenapa perasaan sayang aku semakin bertambah setiap hari..
Aku juga mula mengenali family dan sahabat-sahabatnya yang lain..
Ternyata aku tidak rugi mengenalinya...
Hehe..

Banyak perkataan yang boleh digunakan untuk menggambarkan my love aku ni..
Attractive, good swimmer, disukai ramai...and yang paling penting......
HARGA my love aku ni sangat MAHAL!!!!
hehehehe...

Betul....
Dia ada harga...
Sebab nama dia Cromileptes altivelis..
Atau nama melayunya...kerapu tikus!

As an AQUACULTURE student, ikan ni lah yang paling menambat hati dan jantungku..
Appearancenya tengoklah sendiri...
Bagi aku sangat attractive..
And lecturer aku cakap, ikan ni memang have a very good taste lah...
tak tahu lah betul ke tidak..
Aku pun tak pernah makan..
Sebab family aku memang tak boleh makan ikan kerapu..allergic kunun..
Tapi, kalau tak allergic pun aku memang takkan makan my love aku ni..
tak sanggup! sayang......huhuhu

So, this is it!






Two or three times a week, aku akan jumpa lah ngan ikan ni..
Bukan ikan ni je..
Banyak lagi jenis ikan yang aku selalu jumpa since aku ni budak AQUACULTURE kan..^_^

Additional info: Cromileptes altivelis is not cultured for food purpose only. It also cultured to be an ornamental fish since it has a very attractive appearance. The price for Cromileptes altivelis in Malaysia now can reach RM200/kg.

No comments:

Post a Comment