Tuesday, March 15, 2011

Cry for Japan

Busy enough???????

Lihat gambar di atas!!! ITULAH AKU.......hehehe. maksud  aku, begitulah ke'busy'an yg ku alami sekarang. Assignment berlambak-lambak di atas meja. Itu tak termasuk lagi yg berkampung di dalam beg dan fail-fail comel ku! huhuhu...

Anyway...
Bukan ke'busy'an yg mahu ku khabarkan di sini. FYI, aku student Aquaculture. Untuk industrial training nanti, high possibility aku akan dihantar ke Jepun untuk industrial training di sana sama macam senior-seniorku yg sebelum ni. Tapi...something happened!

"TOKYO: Gempa bumi paling kuat dalam tempoh 140 tahun dengan ukuran 8.9 pada skala Richter, melanda timur laut Jepun, mencetuskan gelombang tsunami sehingga setinggi 10 meter dan menyebabkan lebih 1,000 orang terbunuh"
"TOKYO: Paras radiasi di loji nuklear Jepun yang bocor akibat gempa bumi Jumaat lalu dilaporkan melebihi paras dibenarkan, kata seorang pegawai kerajaan hari ini."Berita harian~~

 Cage-cage ikan yg sgt byk habis punah di bawa arus  tsunami! Tapi syukurlah masih ada aquaculture site yg selamat. Kerugian yg di alami memang x dpt dibayangkan. MasyaAllah....

Jika ditakdirkan satu hari nanti aku akan pergi ke sana untuk industrial training, aku hanya mampu berserah dan redha dengan apa yg bakal terjadi. Itu semua kehendak-Nya. 

No comments:

Post a Comment