Wednesday, November 10, 2010

benda paling annoying

Aku baru habis jawab exam tadi..first paper aku untuk final exam sem 3 ni! Aku bleh kira study agak hard jugak lah. Tapi, memang sangat meng'annoying'kan aku bila benda yang aku study tu tak masuk dalam exam. Benda yang aku agak-agak ingat tapi tak berapa nak ingat tu pulak yang keluar!
Huh!!!! Memang sangat lah meng'annoying'kan hati dan perasaan aku ni..then, apa lagi? Memandangkan sikit-sikit je yang aku ingat, maka terjadilah peristiwa dimana pen aku menari-nari di atas kertas sambil mengikut arahan otak aku yang berimaginasi mengenangkan lautan serta makhluk-makhluk ciptaan Allah yang ada di dalamnya...huhuhu

Aku peliklah exam ni! Exam ni untuk nilai apa sebenarnya?

1) Menilai student mana yang dapat spot soalan dengan baik tapi study benda tu je lah, benda lain bukannya diorang study pun. Kalau memang soalan tu yang keluar, confirm2 lah diorang dapat A...tapi, student ni main teka2 je. Macam lucky draw je pun..tapi tak berusaha sungguh-sungguh.

2) Ataupun menilai student yang memang study bersungguh-sungguh. Cuma time exam, soalan tu pusing-pusing sikit. And student ni tak suka spot-spot soalan sebab chapter2 lain pun penting jugak! Bila dah banyak ni kadang-kadang bila exam ter'confuse' kejap. Tapi, student ni betul2 bersungguh-sungguh study..susahlah aku nak explain..

Pihak penilai nak student yang mana satu? Yang 1 ke 2?

Memang confirmlah aku masuk kategori makhluk-makhluk Tuhan yang ke 2 tu..sayang kan? Kita dah study penat-penat, banyak chapter tu! Tapi sikit je soalan yang kena soal..so, ilmu2 yang tak keluar untuk exam tu macam mana? Kesian lah kat ilmu2 tu. Disimpan di otak tapi tak dapat diterjemahkan di atas kertas...lambat-laut otak ni tak dapat simpan lagi memori tentang ilmu2 tu. Maka hilanglah ia ditelan waktu tanpa jejak dan warisan...adeh! (apakah?) huhu..apa boleh buatlah. Terimalah nasibmu sebagai student. Itu jalan yang telah kau pilih kan, pretty honey??

until then.......Assalamualaikum^_^


ImageChef.com - Custom comment codes for MySpace, Hi5, Friendster and more

2 comments:

  1. TEHEHEHHE TEHEHEHEE. Aku dah denga keluh kesah kau ni kat bustop SKTm aritu. HIHI.

    BTW EMMMM kan baguih kalau kite berpegang kepada quotes nih :

    "Tetapkan niat, blajo untuk mengenal Allah. Ikhlaskan hati! Insha Allah."

    p/s : HIHI. Aku ni cakap je lebih sebenonye. Padahal. HIHIHI

    ReplyDelete
  2. oppppssss...hehehe
    tau2...
    tgh bljr dr ksilapan la ni..
    n redha ngan apa yg dh berlaku..
    :)

    ReplyDelete