Sunday, May 25, 2014

THOMAS CUP: KALIAN TETAP JUARA DIHATIKU

Salam readers....

Semalam, 25hb May 2014, Malaysia dikalahkan oleh Jepun dalam Pertandingan Akhir Piala Thomas 2014. Mesti semua orang tengok perlawanan tu jugak kan? Lantai, dinding, meja, kerusi memang teruk gilerr kena sepak terajang korang kan? Huhu....I pun dah habis suara bersorak seperti dirasuk makhluk halus (eh?). 


FINAL THOMAS CUP IN NEW DELHI, INDIA 2014
Sebelum ke final Jepun telah membuat kejutan besar dengan mengalahkan China 3-0 di peringkat separuh akhir. Akhirnya Jepun menjulang Piala Thomas buat pertama kali dan mencatat sejarah paling mahal dalam sejarah badminton dunia setelah menewaskan Malaysia 3-2. Tahniah buat pasukan Jepun. 

Walaupun tewas, pasukan Malaysia turut layak diberikan pujian. Menyandang gelaran naib juara, pasukan badminton Malaysia telah melepasi sasaran sebelum ini iaitu layak sekurang-kurangnya ke peringkat separuh akhir. Setelah diundi bersama pasukan-pasukan 'killer', layak ke akhir merupakan misi mustahil buat negara tetapi masih mampu kita capai.

Semasa perlawanan akhir, Malaysia tetap mampu mempamir corak permainan yang layak diberikan pujian. Walaupun tewas, I am still proud of them.

Well done Malaysia! Just, be BETTER next time. We could be the champion!

ALWAYS OUR HERO!


5 comments:

  1. memang piala thomas kali ini tidak disangka kalo
    japan bisa meraihnya ya...
    namanya sebuah pertandingan..ada kalah ada juga yg menang...hehehe

    salam dari jakarta

    ReplyDelete
    Replies
    1. yup...betul tu! mungkin rezeki untuk Jepun menang tahun ni....

      Delete
  2. apepun Malaysia ttg disokong ^_^

    ReplyDelete
  3. Mereka dah usaha sebaik mungkin untuk membawa pulang piala Thomas..kita juga menyaksikan yang mereka tidak menyerah hingga ke saat akhir.. :) We be proud of them!

    ReplyDelete